16 October 2013

There is currently an outage in East- and West-Flanders impacting internet and telephony services. Edpnet is trying to solve this as fast as possible.

We’ll let you know as soon as any ETR is available. Sorry for the inconveniences caused.

Update 16/10/2013 12:54: Our local supplier is working on identifying the problem. We’ll keep you informed of any new information on this matter. Sorry again for the inconveniences.

Update 16/10/2013 13:05: The fault is detected: there’s a major fiber cut between Gent and Brussels. No ETR available yet, we’re cheching it with our supplier.

Update 16/10/2013 13:43: The fiber cut is finally located. We expect the splicers to arrive on location at 14:15. We’ll keep you up to date with the progress of the works and we’ll let you know the final ETR once it’s available. We apologize again for the inconvenience and thank you for your understanding.

Update 16/10/2013 14:48: The splicers are working on the issue now. Unfortunately, we still cannot provide you with a confirmed repair time. We’re monitoring the situation and will update you soon.

Update 16/10/2013 15:40: The problem seems to be quite complicated to solve, there’s almost a hundred of fiber pairs to be spliced. The ETR for the moment is around 18:00. We’ll let you know once it’s confirmed.

Update 16/10/2013 17:10: The splicing works are still ongoing. The ETR remains the same, we expect the issue to be solved at around 18:00. We’ll keep you posted.

Update 16/10/2013 18:24: The splicing works are still ongoing, got confirmation that first fibers are getting online, ours isn’t online yet. We’ll keep you posted.

Update 16/10/2013 19:42: Everything seems to be up and running again!

Thanks to everybody for your patience and understanding, we hope our next blog post will be about the new fibers being up!

19 September 2013
31 oktober 2013

Comments

  1. De hoeveelste keer is dat ondertussen in de laatste 6 maanden?
    Vooral de quote op uw hoofdpagina komt komt eigenlijk superbelachelijk over :

    Edpnet is niet de zoveelste telecomprovider in de rij. Integendeel, wij gaan voor een persoonlijke relatie met onze klanten en luisteren steeds naar uw feedback. Laat niet met u sollen en kom gewoon bij edpnet.

    • 3de keer, en dat zijn er 3 te veel. U heeft gelijk. We waren wel net bezig met het testen van de nieuwe lijnen voor deze regio om de outages te vermijden. Onze excuses.

    • is EDPnet op de hoogte dat ook Business producten, zoals onze VDSL Export (met SLA), geen verbinding meer heeft, ik probeer via telefoon, mail, ticket EDPnet te bereiken maar dat lukt niet

    • We weten idd dat het SLA nr op alg. bericht uitkwam. U bent toevallig toch niet Dhr. S. Bauwens. Want uw mail hebben we idd gezien vandaag. Als u klantnr doorgeeft, laten we iemand naar u bellen.

  2. Again!!!

    I have patience, but you are pushing it to the limit.

    Luckily I have -reliable- proximus mobile internet tot see your several downtimes…

    You are playing with your credibility as serieus ISP.

    My condoleances (again)

    • We’re very sorry (again). Only 1 month ago and now again. And just now we were testing on location our new (backup) lines to avoid the outages for the region of Ghent. We are on it. And we will give feedback asap.

  3. Da’s nu al de zoveelste keer dat er een Outage is in West-Vlaanderen. Kan er een compensatie worden gegeven voor deze dagen dat jullie ofline vliegen?

  4. ik heb een winkel……….bankcontact…………niets!!! al de zoveelste maal!!

  5. Indien u een klacht wenst te sturen, dan kan dat naar ombudsdienst@edpnet.net

  6. Is het probleem eigenlijk al gevonden, wat moet ik tegen mijn klanten zeggen? We hebben meer dan 50 lijnen bij jullie. telefoon staat niet stil hier.
    ETR?
    WAt is het juiste probleem?

    Tom

  7. We houden je op de hoogte, Tom. Fabricom is nu bezig met de nieuwe fibers uit te meten in onze kast in gent om deze de komende dagen op te leveren (om eindelijk komaf te maken met die outages), we gaan ervan uit dat ze in onze kast iets geraakt hebben. We zitten er bovenop. Als we meer weten, dan posten we het meteen. Promised.

  8. Poor EDPnet… I pity you. I really do.

  9. Jullie zitten er boven op….. maar na meer dan een uur nog niets.
    En dan nog blijkbaar nog zelf veroorzaakt ook
    Hier houdt het op voor mij

  10. Jennifer Dumortier
    October 16, 2013 - 12:09 pm

    deze pagina begint hier meer en meer op een “WEST&EAST FLANDERS OUTAGE” pagina te gelijken

    • Dat is ook al sinds enige tijd ons zwak punt. En waarvoor die backup in aanvraag is, sinds twee jaar. Als je onze overige provincies of regio’s bekijkt, dan is daar (zo goed als) nooit een outage voor gerapporteerd.

    • Jennifer Dumortier
      October 16, 2013 - 1:59 pm

      sinds twee jaar ??? man man, dat is eeneeuwigheid in de ICT sector. Kan echt niet hé

    • Wilt u anders samen met ons er druk achter zetten (n_n). Alle beetjes helpen. Het is idd bijna onvoorstelbaar (of niet te geloven), twee jaar wachttijd. Edpnet had ook zomaar niet uit een hele waslijst aan mogelijke leveranciers te kiezen. Partijen die andere operatoren op dergelijke lijnen willen aansluiten zijn schaars. Er komt zoveel bij kijken… Misschien dat het voor onze grotere concullega’s allemaal wat gemakkelijker gaat… Maar we kunnen er bijna een boek over schrijven.

  11. Alé, hoeveel fiber cuts kan een mens tegen komen in zijn leven?
    Fabricom zijn prutsers, altijd al geweest. Er is een reden waarom telenet niet meer met hen werkt. edpnet en redundantie gaan blijkbaar echt niet samen.Hebben jullie al eens gehoord van een RING fibernetwerk?
    Duidelijk geen ring als er ergens tussen Gent en Brussel een cut is dat gans oost en westvlaanderen eruit ligt. Hoe moet ik dat nu gaan uitleggen tegen mijn klanten????

  12. Er is een fibercut tussen Gent en Brussel? Maar gingen de lijnen niet van Gent naar Sint Niklaas? Kan deze traffic niet bijvoorbeeld herrouteerd worden?

  13. Dit is de druppel…. ik stap over naar scarlet

    • We kunnen dat zeker begrijpen. Er zijn teveel outages geweest…

    • Ik wens je veel succes (en dat is echt niet ironisch bedoeld). een collega van mij wacht al twee maand op haar aansluiting bij Scarlet…

      Ik ben wel blij om te horen dat Edpnet aan een redundante verbinding aan het werken is, want het is duidelijk dat dat geen overbodige luxe is.

    • Ze had er al moeten zijn … de redundante verbinding. Hopelijk kunnen we binnenkort echt, maar echt bevestigen dat het zo is.

  14. Even verduidelijken. Die backup (om de outages te vermijden) hadden we gehoopt om in juni reeds op te leveren. Maar zoiets vraagt tijd (we wachten reeds twee jaar op die lijn). Er zijn altijd wel vertragingen die opduiken, zoals we al in één van onze mails hebben geschreven: vergunningen die toegekend moeten worden, schepencolleges die goedkeuring moeten geven, werken die niet mogen starten (zoals destijds met Gentse Feesten). Vandaag waren we net bezig met uitmeten van de nieuwe lijnen (daarom dat we even dachten dat het probleem bij ons lag), dus de echte effectieve oplossing nadert nu echt wel. Maar het lot heeft helaas anders beslist, en geeft ons er nog een zoveelste fiber cut bovenop. We weten dat dit niets goed maakt naar jullie, als klant.

  15. Laat die mensen gewoon hun werk doen, het is nu toeval dat deze outage net gebeurd na de outage van belgacom vorige maand.

    Het komt zeker inorde dankzij de goeie service van EDPNET

  16. Beste, de lassers zouden moeten zijn aangekomen een kwartier geleden, is dat ook het geval nu? Ist kwestie van lassen en klaar? Komt dit vandaag nog in orde.?

    • Idd, wij wachten nu op feedback. Lassen en klaar is misschien toch net iets te vlug… zo simpel is dat niet. Maar het kan idd snel gaan. Eens gegraven zien ze hoe groot de schade is, en het is dat net dat de grootte en duur van laswerken bepaald: soms kan een fiber volledig door zijn, soms zijn dat enkele ‘draden’ van de bundel die daar ligt.

  17. Inderdaad…komt dit vandaag nog in orde? Zoja hoe laat ongeveer?
    Dat er eens even een onderbreking is tot daar toe. Maar zoveel, zolang en op zulk relatief korte tijdspanne… Dan kom je als provider niet echt betrouwbaar en geloofwaardig over… De inconvenience is er, maar die is jammer genoeg niet met een “sorry” verholpen.

    • U heeft gelijk, met sorry komen we er al lang niet meer vanaf. Ons pijnpunt is wel bijna def. verholpen, want we waren net nu vandaag met testen bezig op de nieuwe lijnen om die outages te vermijden. Lassers zijn bezig, en van zodra de lassers ter plaatse echt zeker zijn hoelang ze nog zullen bezig zijn, worden wij op de hoogte gehouden.

    • “met sorry komen we er al lang niet meer vanaf” => dus alle klanten in de getroffen regio’s krijgen een vermindering op hun factuur?

      ‘t zou de eerste aannemer niet zijn die failliet gaat wegens het beschadigen van een fiber en slecht verzekerd te zijn. De schadevergoeding die edpnet ongetwijfeld krijgt voor dit probleem mag toch grotendeels worden doorgestort aan de endusers, of het nu privé of bedrijven zijn.

    • Er zijn niet veel centen te rapen om niet te zeggen geen … of die fiber cut zou nog een paar dagen langer moeten duren …

  18. Inderdaad…komt dit vandaag nog in orde? Zoja hoe laat ongeveer?
    Dat er eens even een onderbreking is tot daar toe. Maar zoveel, zolang en op zulk relatief korte tijdspanne… Dan kom je als provider niet echt betrouwbaar en geloofwaardig over… De inconvenience is er, maar die is jammer genoeg niet met een “sorry” verholpen.

  19. Af en toe die hamsters eten geven he.

    • Want die blijven anders niet eeuwig lopen in hun radje … Serieus nu: we wachten hier allemaal op bericht van de lassers. Blijkbaar was de fiberbundel goed beschadigd, veel laswerk.

  20. En te weten dat internet in de beginjaren ontworpen was om een nucleaire oorlog te weerstaan!!
    Johan

    • Soms is onder grond ook niet altijd veilig (lees boringen of kraan die fiber middendoor haalt) …

    • De boren hebben het wel vooral gemunt op edp fibers…

    • Zwijg er ons over (n_n). Fibercuts genoeg elke dag opnieuw over het hele land, bij iedere provider. Alleen zouden jullie niets merken als onze backup er al zou geweest zijn voor regio Gent. Dat verklaart ook waarom we (zo goed als) geen outages hebben in andere regio’s.

  21. slechts 1 woord om deze situatie te omschrijven : triestig
    al een hele dag telefoons van klanten.
    prutsers!

    • Dat zijn 16 woorden, 1 cijfer en 3 leestekens :/
      Alvast blij dat de internetlijntjes waarvan wij posten wel werken. Spijtig voor wie nog steeds aan EDPnet hangt.

    • Sorry, maar dit is ook jouw fout. Als jij een business hebt die internet cruciaal nodig heeft dan dien je zelf te voorzien in een backup oplossing. Je kan nooit 100% vertrouwen op een derde partij en dan boos zijn dat je een hele dag telefoons krijgt van klanten. Wie is er dan de grootste prutser?

    • Sorry. Het is idd triestig voor jullie, jullie klanten en voor ons evenzeer. We zien dat liever anders hoor. Je kan altijd klacht sturen naar ombudsdienst@edpnet.net.

  22. Voor mij is het genoeg geweest. Internet zal nu van telenet komen en telefoon bij belgacom dan blijf je tenminste op enige wijze bereikbaar. Het is niet dat edpnet zo veel goedkoper is!!!

  23. Gelukkig hebben we hier buren met een andere provider, even een draadje van 100 meter gelegd. Al jaar en dag klant bij EDPNET, als je leeft met elkaars fouten, vind je ook oplossingen hiervoor. Voor al wie comm heeft, niks beter te doen dan dan lopen te zeiken op het internet? Of kan je niet meer zonder, ga buiten wat in de regen staan. Vroeger ging het ook, toen hadden we geen internet. En ja, wij hebben ook internet nodig voor het bedrijf.

  24. PpSssht, als Oost- en West-Vlaanderen uit ligt. Hoe komt het dat jullie nog op internet kunnen?
    Aangesloten bij Telenet? Of vanuit een andere zetel dan Sint-Niklaas

  25. Er bestaat iets zoals een backuplijn, ooit al van gehoord ! ?

  26. dit is enkel te zien voor klanten die beschikken over een back-up line!!! Telefonisch zijn ze niet bereikbaar!!!

  27. Maak die Captcha nog wat onduidelijker en dan gaan er hier nog minder komen klagen

    • EDPNET zorgt tenminste voor de nodige hilariteit voor diegenen die hier wat volgen….

    • Sorry. Dat is de programmering van de blog die we hiervoor gebruiken. Daar hebben we zelf niet veel aan te wijzigen.

  28. Beste,
    Bij deze een anders zeer tevreden EDPklant :
    Onze zwarte Sagem Modem (die als centraal punt dient om alle andere routers van internet te voorzien) vertoont geen teken van leven meer. Met of zonder het stopcontact erin : de lichtjes branden/pinken niet meer.
    Komt dit ook door deze outage ?

    Heb reeds meermaals proberen te bellen naar de support-lijn, maar steeds “niet bereikbaar”. Het is erg dat je bij een andere provider (concurrentie) moet smeken voor een internetconnectie om je eigen provider te kunnen contacteren.

    Graag feedback !
    Alvast bedankt.
    Groet.

    • Er is door de grote outage voor West- en Oost-Vlaanderen een alg. boodschap op onze telefooncentrale geplaatst. Zo moeten klanten niet onnodig in wacht zitten. Geeft u anders even klantennr. dan weten we of u in de getroffen regio zit. We raden je aan om deze pagina issues.edpnet.be of http://www.twitter.com/edpnet te volgen via jouw gsm/smartphone (als je uiteraard mobiel kan surfen). Zo ben je als eerste op de hoogte van mogelijke algemene problemen.

  29. Schandalig dat klanten niet eens vergoed worden, “stuur een klacht ombudsdienst@edpnet.net.” – Als je geen klacht stuurt steken we het geld lekker in onze eigen zak…

    • Net nog gepost, er vallen echt helaas geen centen te rapen voor deze outage door ons bij de leverancier… of het zou nog enkele dagen moeten duren … Sorry …

  30. Ga toch eens uitkijken naar internrt via satelliet.

  31. Hierbij ook eens een positieve noot: ik vind dat de mensen bij EDPnet altijd zeer concreet en duidelijk communiceren over outages. Het feit dat ze opnieuw brute pech hebben door wegwerkzaamheden net op een moment voordat hun backuplijnen in dienst zijn in Osst- en West-Vlaanderen, is een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden.

    Uiteindelijk hangen ze ook af van derde partijen die hun fiberlijnen ter beschikking stellen. Een kleinere internetprovider heeft nu eenmaal niet onbeperkte middelen om alle lijnen met x-voudige redundantie aan te leggen, maar wel het voordeel dat je als klant een persoonlijker support krijgt als er iets mis is.

    En zoals reeds eerder aangehaald: als je als bedrijf zo afhankelijk is van je internetverbinding, zou je altijd een redundante aansluiting moeten voorzien waarbij je twee verschillende technologieën combineert (kabel + xDSL). Ik gebruik dergelijke setup al jaren met een low-cost router en ik heb er nog nooit langer dan een paar minuten zonder internet gezeten tot nu toe. En ja hoor, soms is één verbinding zelfs tot 4 dagen onbeschikbaar wegens werken (en dan spreek ik over één van de grootste internetproviders van Vlaanderen).

    Ondanks het feit dat ik deze outage betreur, blijf ik vertrouwen op EDPnet en hoop ik dat de meeste klanten dit ook zullen doen.

    • Hear hear! Ik kan me voorstellen dat het voor de werknemers van Edpnet ook niet leuk is om dit voor de zoveelste keer mee te maken. Zijzelf zijn ook slachtoffer van de lage kwaliteit van een Derde.
      Ook komt er dan nog het gezaag en geklaag van mensen die over het algemeen niet weten wat hier allemaal bij komt kijken.

      @Edpnet, jullie doen dat goed! Klanten die nu vertrekken komen wel terug als ze zien wat voor zooi jullie concurrenten er vaak van maken.

    • Maar zo schoon zeg (n_n) Maar serieus: we proberen het zo goed mogelijk te bewoorden en iedereen een antwoord te geven. We mogen ons ook niet wegsteken achter al die oorzaken. De kop niet in ‘t zand steken. Concrete en juiste informatie is wat telt. En hopelijk is het euvel binnenkort def. opgelost.

    • Volledig akkoord met wat je schrijft. Maar soms gaat het niet over bedrijven maar over mensen die, na lang aandringen, van thuis kunnen/mogen werken en die door dit soort gevallen genoodzaakt zijn om hun planning/agenda om te gooien om toch lekker 2 uur in de file te gaan staan. Een backup voorzien is een minimale kost voor een bedrijf, zelfs een KMO, maar is niet te verantwoorden als simpele particulier. Alhoewel die particulier geen bedrijf is hangt zijn efficiëntie toch voor een deel af van de beschikbaarheid van de ISP. En soms kan het gebeuren dat je een kabeltje van minstens 400m zou nodig hebben om bij de buren te kunnen aansluiten, hetgeen Ethernet-gewijs niet werkt dus… Ik vroeg mij deze ochtend al af waarom er zoveel file was op de E40 Gent-Brussel. Nu weet ik het: EDPnet ligt er nog eens uit 🙂

    • en nu zit ik “gevangen” in Brussel aangezien ik nog in een web based conference call moet gaan om 19u. Anders rustig naar huis en van daar participeren, maar niet vandaag. Damage: niet financieel maar relationeel. Gaat EDPnet het aan mij echtgenote uitleggen?? :-p

  32. gelukkig heb ik belgacom er bij genomen en gaan die nooit samen plat,
    anders zat ik hier heel de namiddag met mijn duimen te draaien.
    niet te min ik zal toch al klant een beetje langer wachten om mijn,
    volgende facturen te betalen want die outages hier beginnen mijn, keel uit te hangen.

  33. 18.00! terug internet, o wacht..

  34. De vorige fibercuts waren in Gent – waarvoor nu redundantie voorzien wordt. Nu vraag ik me af: aangezien de fibercut van nu zich ergens tussen Gent en Brussel bevindt, is daar dan ook nog geen redundantie? Dan is er toch een groter probleem dan die paar km in het Gentse? Graag wat verduidelijking aub.

    – Bjorn

    • Het probleem is momenteel inderdaad groter dan initieel voorzien. De oplossing waarvoor we gekozen hebben is drastischer, maar trager. De link antwerpen – gent – brussel is nu in de maak, dit geeft volledige redundantie op fiber niveau.

  35. Prachtig. Super dat edpnet zo veel communiceert. Ook al ligt het uit en klaagt iedereen ben ik blij dat ik bij edpnet zit. GOED WERK EDPNET . Dat mag ook eens gezegd worden 🙂

  36. De (al te frequente) problemen in O- en W-Vlaanderen zijn inderdaad enorm frustrerend.
    HOWEVER.. edpnet communiceert tenminste correct naar zijn klanten EN over de oplossing die aan het realiseren zijn.
    Ondanks de hinder blijf ik dus, aan jullie updates heb ik tenminste iets, itt de plattitudes die je bij de meeste isp’s krijgt.

    Ik zou zeggen: keep it up, blijf zo met jullie klanten communiceren en verder hameren aan de definitieve oplossing. De klagers zouden bij de concurrentie op veel minder begrip mogen rekenen.

    GreetZ s.t.

    • Goede communicatie is het begin van alles. Maar we hebben liever dat je ons wat minder hoort = geen problemen (n_n)

  37. Hallo heren,

    hoe zit het met de laswerken ondertussen een uur later dan eerste ETR. Graag nog een update.

    • De fibers komen één voor één up, tot onze aan de beurt is, er zijn er 96 te doen… We volgen het nog steeds op.

  38. @Tom Knockaert: perhaps the helpdesk closes and goes home at 7PM 😀

  39. Jammer van de outage, maar goede updates hier. Misschien niet geheel ter zake, maar uit curiositeit: hoe gaan dit soort herstellingen in zijn werk?

    • Stuur anders even naar onze marketing een mailtje (marketing@edpnet.net) en dan zullen daar wel werk van maken om via technische collega u een mooi verhaaltje te sturen, en wat die lassers daar allemaal aan het doen zijn. Maar misschien dat je daar ook gewoon met een simpele zoekopdracht op Google ook al ver komt.

  40. Terug online – zone 09

  41. terug online in Aalst…eindelijk

  42. Hamme, terug online !!!
    Hop jullie kunnen nu naar huis.

    • Bedankt, we zaten net te wachten op jullie goedkeuring:D

      Trouwens bedankt voor jullie geduld en begrip, binnenkort is de definitieve oplossing geïmplementeerd.

  43. Kuurne ook terug online.
    Bedankt voor de duidelijke updates. Kunnen andere providers wat van leren.
    Zo’n dingen gebeuren bij hen ook hoor. Vaker dan je denkt. Nu was wel paar keer kort op elkaar. Maar moet zeggen, voor de jaren dat ik al klant ben, had ik bij edp meer uptime dan de concurentie.
    Ik blijf trouw bij jullie. Hier wordt je tenminste nog gehoord en geholpen…. en op de hoogte gehouden. Liever dit dan telkens zelfde te horen te krijgen bij de anderen: ‘heb je je modem al eens gereset?’

    Good job, … en smakelijk!

    Olivier

  44. terechte opmerkingen, opmerkingen door mensen die er niet veel van afkennen (internet via satelliet eens kijken! LOL http://www.overwinteren.com/Infopaginas/DePraktijk/Contact_%20Satelliet%20internet.html)

    http://www.skydsl.eu/fr-BE/Internet-par-satellite/tariff/skydsl2p/sky2pt8

    soit….voor sommigen die een kort geheugen hebben en edpnet (underdog) blijven steunen zoals ik ook altijd deed:
    outages 2012:
    28/2, 23/3, 22/6, 27/6, 4/11, 23/11 (GANSE DAG!)
    2013:
    20/2, 29/4, 19/6, 8/9, 19/9, 16/10,….,…..,….

    En voor degenen die zeggen dat dit normaal is!? soit…dan hebben jullie andere verwachtingen dan mezelf. Je hebt mensen die tevreden zijn met een Dacia, en anderen hebben liever een Opel/Audi,…
    mijn voip (telefoonnummer) hangt er wel aan vast, gelukkig niet meer van edpnet, want dat was ook een ramp….(en ze hebben da nooit willen toegeven….nu al 2 jaar bij weepee/OVH en dat werkt perfect en vééééél goedkoper en betrouwbaarder!)

    Als mijn vrouw mij telkens zou bedriegen….en ze komt telkens met 1000X sorry af (zoals edpnet doet) en ‘t is die ander die mij altijd uitlokt (edpnet: ” ‘t is FABRICOM” die ‘t gedaan heeft), en ‘ik zal het nooit meer doen’ edpnet: Als de link A’pen-BXL-Gent klaar is, zal het niet meer voorvallen….bla bla bla. Kunnen jullie na al die miserie dan geen garantie geven: na nog 1 outage van 7 u. klant 1 maand gratis internet als compensatie…jullie zijn toch zo zeker….
    ,….tja, hoe geloofwaardig kom je dan nog over als partner/ISP, met 1000 X sorry.

    Voor mij hebben ze het nu echt verkorven. Geen verwijt aan helpdeskmedewerkers, hebben dit zeer goed opgevangen, chapeau, maar die mensen zijn ook maar mensen,…en hoelang kan je die shit van klagende klanten blijven opvangen?! Trouwens, helpdeskmedewerkers houden het meestal max. 1 jaar uit..(misschien uitzonderingen)

    Spijtig dat http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/internet-bellen/vdsl.aspx#details nog niet actief is…..en hopelijk werken ze niet samen met EDPNET….anders ben ik terug in het zelfd bedje ziek….
    ben ik pak goedkoper af, en qua redundancy kan ik niet veel slechter af zijn als bij edpnet 😮

    Bye Bye Edpnet, misschien zie ik jullie later ooit terug…

    en voor de resterende tijd….fingers crossed dat we deze maand weer geen outage hebben (of morgenochtend) 😮

    • bye bye en happy uptime in de toekomst :O)

    • Het is goed dat u de outages even oplijst. Dat zijn we nu ook aan het doen om even duidelijk te maken wat er toen allemaal aan de hand was. Idd, we hebben al veel sorry moeten zeggen, maar zoals in eerdere comments gezegd, opleveren van een backup fiber kost ons al 2 jaar wachttijd. En die had er al in juni moeten zijn, maar er komt veel bij kijken (vergunningen, uitstel van graafwerken, enz). En wij zijn bij alle outages altijd eerlijk geweest over wie schuld trof (nooit hebben we onze ‘kop’ in het zand gestoken). Fabricom hebben we niet aangehaald als één van de schuldigen, die waren gisteren wel bezig met uitmeten van de nieuwe fiber (daarom dat we eerst dachten dat het daaraan lag, ergens iets geraakt of kabels uit). Van de 6 outages specifiek voor regio Gent sinds juni 2012, zijn er 3 fiber cuts waarbij je telkens ongeveer eenzelfde tijdspanne ziet terugkomen van begin outage tot oplossing). De andere outages waren defecte hardware bij edpnet en twee van onze vaste leveranciers (waarvan 19 september een Belgacom interconnect probleem). Dus het zijn niet altijd de wegenwerken die de fibers doorhalen. Maar zoals u zelf zegt, na 6 outages en opleveren van de backup die langer duurt dan verwacht, lijkt het voor jullie klanten idd niet meer zo geloofwaardig. Wat de helpdeskmensen betreft, kunnen we zeggen dat er hier toch heel wat helpdeskmedewerkers zijn die hier al heel wat dienstjaren hebben opzitten. En klagende klanten moet je begrijpen dat die boos zijn en wat een klant ook zegt, het is de kunst dit niet persoonlijk te nemen. En we begrijpen het ten zeerste in uw geval dat u niet meer kan/wil wachten. Als klant bent u vrij om te kiezen wie uw provider wordt.

  45. VPN Gotheborg – De Panne Online!

  46. Wat een werkdag voor jullie! Respect dat jullie toch altijd met een positieve ingesteldheid zijn blijven antwoorden in deze omstandigheden.

  47. Betje last van het Stockholm sydroom?

Leave a Reply

Your email address will not be published / Required fields are marked *